Mijn sport

Hey daar!
Ik ben lange tijd weer niet op mijn blog geweest, maar vandaag heb ik weer een artikel voor jullie. Ik ga over iets vertellen wat ik zelf erg leuk vindt, en ik hoop jullie ook natuurlijk. Dit zijn weer van die artikels die anders dan anders zijn, maar daarom juist zo leuk vindt ik persoonlijk. Je moet ook origineel zijn. 🙂

image

Vandaag wil ik wat over mijn sport vertellen: voetbal! Sporten is erg belangrijk ofcourse, ook voor mij, voor iedereen. Als ik mensen vertel dat ik op voetbal zit, krijg ik vaak reacties zoals: “Daar zie ik jou echt niet voor aan.”. Blijkbaar hebben mensen een soort beeld bij meiden die op voetbal zitten. Misschien jongensachtige meiden, of meiden die heel hyperactief zijn. Maar dat hoeft echt niet! Sport is sport. Het is maar net wat voor soort sport je leuk vindt, maar het is allemaal beweging!

image

Ik heb voor deze sport gekozen omdat ik het oprecht leuk vindt. Wat vindt ik er leuk aan? Heel veel!
Ten eerste is het een teamsport, wat betekent dat je met een heleboel andere meiden zit wat hartstikke gezellig is. Je kan met elkaar lachen, je steunt elkaar. Je kunt er nog leuke vriendschappen aan over houden ook.

Daarnaast vindt ik het ook een kick geven om die bal weg te houden van het eigen doel (ik ben verdediger) en het joelen als er een goal is gemaakt. Geweldig die sfeer! Je zweet een hoop, geloof me, maar dat is het allemaal waard.

image

Ik denk ook wel dat voetbal een sport is die iedereen makkelijk kan leren. Je moet er hard voor trainen, maar opzich hoef je er niet speciaal voor aangelegd te zijn. Je moet het alleen wel leuk vinden, maar dat is met alle sporten zo.

Dus… Als mensen zeggen dat voetbal alleen voor jongens is, no way!
Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden.

Bye sweethearts!
X

Geef een reactie

