Perfect Imperfect

Heey!! Vandaag ga ik het hebben over Perfect Imperfect zijn.

Je kent het vast wel: reacties met “Perff!!” die je bij vriendinnen plaatst. Of als zij het bij jou plaatsen. Ik doe het ook hoor. Ik vindt het heel lief als dat gedaan wordt. Heb er geen problemen mee, ik wordt er juist blij van. Ja toch, iedereen wordt er blij van. Ik vindt zulke reacties niet fout, integendeel.

Maar…Zijn we eigenlijk perfect? Of zijn bepaalde mensen perfect? Of juist niemand? Dat vraag ik me welleens af.
Als je iemand perfect noemt en de ander niet wat bedoel je er dan mee? Kan voor de ander maybe hard aankomen. Als je zegt dat iemand perfect is bedoel je dat dan als een mening of als een feit? Ik denk daar zelf niet bij na als ik dat ergens neerzet.

Perfect zijn. Kan je dat leren? Of moet dat aangeboren worden? Heb je een keus?

Ik ben een christen. Haat of niet. Ik ben en blijf dat. En ik geloof dat iedereen is geschapen door God. Hij denkt er echt wel goed over na. Over jou. Iedereen is apart uniek en bijzonder. Dus iedereen is perfect geschapen. Maar daarna kan je vanbinnen imperfect worden. En met kan bedoel ik dat dat ook echt gebeurd. Iedereen zondigt. Ook ik. Jij. Iedereen. Bewust of onbewust. Vraag je om vergeving, wordt je weer perfect, om het zo maar even te noemen. Dan wordt je weer opnieuw imperfect. Weetje, het klinkt nu ingewikkeld. Maar uiteindelijk, na het leven na de dood, kom je in de hemel of in de hel. Ga ke naar de hemel wordt alles perfect!! Jezus is aan het kruis gegaan voor jou. Ik denk dat de mensen die niet gelovig zijn het verhaal ook kennen. Maar Hij heeft ervoor gezorgd dat zonden vergeven worden.
Het is allemaal lastig. Maar iedereen heeft een keuze hier op aarde. Waar je in geloof. En ik respecteer jouw keuze.

Maar goed. Dat over van binnen perfect zijn. Dat is hoe ik het zie. Nu over van buiten perfect zijn.

Weetje dat ik dat nog steeds lastig vindt om over na te denken? Het is allemaal zo onduidelijk. Ik geloof dus dat iedereen van buiten  perfect is.
Imperfecties zijn dingen die gewoon minder zijn zoals puisten.
Ik heb die en nogal veel. Ik schaam me er verschrikkelijk voor. Door die kleine imperfecties ga ik me helemaal imperfect voelen.

Ik vindt deze foto een mooi voorbeeld van Perfect Imperfect:

image

Je herkent haar misschien wel van de H&M. Ik weet niet hoe ze heet, maar ze is zo mooi. Je ziet dat ze hier en daar wat vlekjes heeft, de imperfecties. Maar toch. Het hoort bij haar. Ze blijft prachtig.

Ik denk dat je het zo moet bekijken met imperfecties. Het zijn kleine dingen waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Het hoort bij je. En puisten.. Ze zijn vervelend maar het gaat zo weer weg. En je kan het erger bekijken dan dat het is. Net zoals ik doe.

Ik hoop dat ik jullie aan het denken heb gezet. Ik verbied echt niks met “Perff!!” zetten bij een vriendin of dat je ook christelijk moet worden. Het is zoals ik het zie en ook ik blijf het lastig vinden. Ik zal er zelf ook steeds de fout in mee blijven gaan. Maar misschien is het goed om er over na te denken.
Respect! Xxx

3 thoughts on “Perfect Imperfect

Geef een reactie

