Even goed nadenken

Hooi allemaal! Ten eerste fijne vakantie iedereen!! Ja, lang niet geschreven inderdaad en dat heeft een rede. Ik wil hier vandaag even met jullie over praten dus.. Ga er goed voor zitten.
Ik vindt bloggen zelf echt leuk ondanks ik weinig kijkers heb. Het kan me ook niet schelen.
Maar toen Isabelle m’n vriendin waar ik het al wel eens over had me vertelde dat ze haar blog verwijderd had en waarom zette me dat aan het denken. “Heeft het wel zin om te bloggen met zo weinig kijkers, geen pakketjes en weinig comments?” Ik vond het lastig. Ik betwijfelde  of ik dit nog moest doen. Ik liet hem voor m’n gemak nog even staan.

Bloggen kost tijd. Meer tijd dan je denkt, of je nou bekend bent of niet. Naast school zijn er ook altijd nog andere dingen te doen. Soms heb je geen zin. Omdat je moe bent van alles wat je moet doen. Je moet ook nog eens met leuke ideeën hebben voor artikels en misschien moet je ook foto’s maken.
Juist omdat het zoveel tijd nodig heeft en het soms gewoon niet uitkomt zeg ik nooit van: “Op vrijdag een video.” of “Elke dag 2 artikels”. Soms red je dat gewoon niet en stel je je kijkers daarmee teleur. Dat is sneu. Als je wel goed met tijd kan werken zou ik zeggen doen! Maar ik niet.

Sowieso gaat het er niet om hoeveel kijkers je hebt. Ik vindt schrijven echt leuk. Het is ook altijd een van mijn beste vakken op school geweest. Opstellen schrijven. Op de basisschool was ik er een van de beste. Dat ging me altijd makkelijk af. Ik heb er veel lol in. Zo ook bij het schrijven van artikels. Ik hou ervan om mijn outfits te laten zien en mijn mening te kunnen geven over een product. Veel kijkers is leuk! Maar daar doe ik het niet voor. Ook al denk ik dat soms wel.

Ik heb besloten niet te stoppen. Dat betekent niet dat er vaak artikels zijn, maar ik zal mijn best doen.

Daarnaast is jullie misschien wat opgevallen: al mijn video’s zijn van mijn kanaal (DIsADreamer) verwijderd.
Er kwamen lieve reacties op van mijn vrienden en vriendinnen, maar er zijn jongens die er behoorlijk om kunnen lachen. Ik ben van mezelf al best onzeker en er zijn al welleens hele gemene dingen over mij gezegd. Die reacties op de video’s maakten het alleen maar erger. En ik weet  dat ik me er niks van aan moet trekken, maar ik durf het gewoon niet meer. Misschien ooit weer, maar op dit moment niet. Ze kennen mijn kanaal op een of andere manier en ik heb niet de behoefte dat iemand er nog stomme reacties op geeft…

Dus dat was het. Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben. Lots of love♡

2 thoughts on “Even goed nadenken

  1. Hey, ik begrijp je helemaal, ik ben om dezelfde reden gestopt. Ik had toch te weinig tijd dan ik had gedacht en bovendien reageerden vriendinnen zelfs stom. Nu ik ben gestopt zegggen ze helemaal niks meer. Daarom heb ik ook geen afscheidsartikel geschreven. Veel plezier nog met bloggen en ik gun je alle kijkers van de wereld! Dikke kus Sophia x

    Like

    • Ajhw ja ik negrijp jou ook. Dat is echt gemeen van je vriendinnen. Ik gun het jou net zo goed en vond jouw artikels ook erg leuk. Jammer dat je bent gestopt heel zonde maar ik snap je punt en had het zelf ook bijna gedaan. Misschien later als iedereen het begrijpt kun je weer beginnen. Kuss Daantje

      Like

Geef een reactie

